Řepa ve vlastní šťávě

15. srpna 2010

Recept od p. Hudské

Pro tuto úpravu je vhodná lahůdková drobná řepa s natí zvaná "baby". Řepu nikdy neloupu. Není důvod - ani si při konzumaci pokrmu nevzpomenete, že tam slupku máte. Jen lehce seškrábnu kořínky s hlínou na špičce a je nachystáno.
Nakrájím na slabá kolečka, k tomu nať i s řapíky (já osobně ne všechnu - tak každou třetí, ale je to na Vás), krátce osmahnu na oleji, osolím, přiklopím a dusím. Většinou není třeba podlévat - vlastní šťávy je dostatek. S dušením přestanu, když mi plátky chutnají. Mám raději tvrdší, křehké.
Zastánci svěží kyselejší chuti mohou se solí přidat trochu octa (nejlépe umeocta).

1 komentářů:

Unknown 23. července 2012 v 9:26  

Něco podobného jsem si dala k nedělnímu obědu (jako přílohu k pečeným kuřecím křidélkům). Den předtím jsem si upekla řepu v alobalu. Pak jen nakrájela na slabá kolečka, přidala nať posekanou na menší kousky (čerstvou), zakápla olivovým olejem a tmavým balzamikem.

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP