Jak se pokouším pěstovat dýně :-)

13. srpna 2010

Tak letos jsem se rozhodla, že si na chalupě udělám kompost a vypěstuji dýně. Jenže.........všechno je jinak. Kvůli zateplování domu neměly dýně potřebné světlo, hodně se vytáhly a nebylo možné je dát ani ven na balkón. Také je pravda, že jsem je zasadila o něco dřív, než jsem měla.
Nicméně i takhle vytáhlé jsem je zasadila na chalupě na kompost. Za týden jsem koukala jak krásně rostou. Jenomže za další týden už jsem koukala jak je téměř komplet sežraly slimáci. Jedna dýně se ještě vzpamatovala, ale už i tak je pozdě.
Zkoušela jsem si tedy honem rychle zasadit doma nové, naivně v domnění, že by to ještě mohly stihnout. Rostou celkem rychle, ale i tak musím zhodnotit, že letos mám dýně prostě jenom ke koukání :-)
Dneska vykvetly samčí květy, ale samičím květům to ještě bude trvat, takže ani opylení se asi konat nebude. Nevím ani co je to za druh dýně, protože tu mám ještě 2, které mají jiné listy. Ty by měly být asi Hokkaido, ale tyhle jsem ještě nezjišťovala. Tak snad příští rok se to povede líp :-)

Tak tohle prý je cuketa - na upozornění jedné čtenářky, takže ještě doplním o dýni, která je na tom téměř stejně.

Tak tady je ta slibovaná dýně, která nevypadá o moc lépe.


Nakonec to dopadlo tak, že mi vyrostla jedna cca 30cm cuketa (v půlce zúžená - zřejmě kvůli opírání o igelit) a 2 dýně ve velikosti vlašského ořechu :-) Dýně začala plodit až po razantním otrhání květů. Místo toho abych to udělala hned, jsem pořád čekala až se společně dostane do květu samčí a samičí květ kvůli oplodnění. O tomto jsem se v podstatě nikde na internetu nedočetla. Takže ponaučení pro příště. Ještě, že můj tatínek byl chytřejší, o svou dýni nestál a toto udělal hned, tak jsem od něj dostala dýni jak medicimbál :-)

A doufám, že farmářce p. Hudské se daří v pěstování dýní o moc lépe :-) a že si budu moci nějaké zakoupit!

2 komentářů:

Anonymní,  14. srpna 2010 v 1:11  

Podle obrázku pěstujete cuketu :-))
Jinak príma stránky, držím Vám palce v rozjezdu!
Martina Filipová

Lenka 14. srpna 2010 v 17:33  

No jo, vždyť já jsem vlastně ještě vysazovala poprvé cukety :-)
Tak dýně jsou teda ty dvě další.......
Díky za identifikaci :-)

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP