Boršč

9. srpna 2010

Jak už jsem psala minule, tak konečně došlo na ten boršč. Protože manžel je na maso, uvádím recept s masem. Odpůrci masa ho můžou vynechat :-)
Sice to není pravý ruský boršč, ale takhle nám chutná.

Recept:
Maso hovězí, vepřové a kuřecí (od každého kousek)
- dáme postupně do vroucí vody (nejdříve hovězí, asi po 1 h. vepřové a cca po půlhodině kuřecí), spolu s masem přidáme do vody bobkový list, nové koření a pepř celý.
Hotové měkké maso vyndáme na talíř. Po vychladnutí pokrájíme na malé kostičky.

Cibule, rajčatový protlak, mrkev, celer, petržel, červená řepa, tuřín, bílé zelí, hrášek, smetana, hl. mouka, vegeta (solčanka), česnek, ocet, cukr, sůl, pepř, olej

Cibuli nakrájíme na kostičky a osmahneme na oleji do zlatohněda, přidáme protlak, který lehce na oleji orestujeme a zalijeme vývarem z masa a vodou. Přidáme na kolečka pokrájenou mrkev a řepu, na kostičky celer, petržel a tuřín, nakrouhané bílé zelí (nebo sterilované) a cca půl hodiny povaříme. Pak přidáme mražený hrášek, sůl, pepř, cukr, vegetu (solčanku), prolisovaný česnek, ocet  a ještě lehce povaříme.
Ještě můžeme dochutit dle potřeby a zahustíme rozkvedlanou hl. moukou s vodou. Na závěr přidáme smetanu.


Vzhledem k tomu, že boršč vařil manžel, jakožto vyučený kuchař, tak mi řekl: "...nechtěj po mě kolik jsem dal čeho". :-) Takže tento recept je spíš inspirací kde se dá použít červená řepa, cibule a tuřín. Bio mrkev mi přišla do boršče škoda, tu sníme syrovou.
Dobrou chuť!

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP