Čtení č. 11 aneb mohlo by Vás zajímat

20. července 2012


Začínají růst houby
O víkendu jsem se byla podívat na lišky. Těmto malým liškám již předcházel jeden sběr větších, ale nesbírali jsme je my, ale naše sousedka na chalupě. Je to na "jejím území", a vzhledem k jejímu věku je obdivuhodné, že si pro ně ještě zvládne na to místo dojít. Příští várku mám slíbenou na test jednoho receptu, pokud tedy nenajdeme lišky ještě jinde. Další víkend před námi, tak asi vyrazíme na houby....


"Vaříme, pečeme nejen z bedýnek"
Z poslední bedýnky jsem pekla třešňovo-rybízový koláč. Překvapilo mě, že třešně nebyly téměř vůbec červivé. Tohle maso nemusím :-) Zbytek třešní jsem usušila.
Pekla se cuketová nádivka, cukety s česnekovou natí, vařily se fazolky na smetaně, ....


Třezalka a mateřídouška
Byla jsem nasbírat třezalku a mateřídoušku. Původně jsem našla jen třezalku skvrnitou, ale opodál jsem objevila i třezalku tečkovanou. Na poupatech a květech je dobře vidět, že třezalka skvrnitá má spoustu drobných teček, narozdíl od třezalky tečkované.  ......divné, že :-)
Zkrátka, třezalka skvrvitá má celkově více teček a čtyřhranou lodyhu.


Také mateřídoušku jsem podrobně prozkoumala, a zjistila, že na mém nalezišti se nachází dva druhy mateřídoušky. Jedna je celkově světlejší, zřejmě jde o mateřídoušku vejčitou, a druhá je tmavší, prozatím jsem nezjistila druh.
Když rozemnu list té světlejší, voní až trochu smrdí :-) jakoby po tymiánu. Po rozemnutí té tmavší je cítit krásná vůně po citronu nebo po meduňce.


Vatikánský chléb štěstí
Po týdnu pěstování jakéhosi kvásku na tento "chleba", jsem upekla předepsaný výtvor (není to chleba, ale buchta). Jak říkala chalupová sousedka, co nám ho přinesla, ".....bylo to docela dobré" :-) ......akorát se to trošku drobilo. Zvolená forma na biskupský chleba se nestala dobrou volbou, lépe nalít na vysoký plech.

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP