3. bedýnka 2012 - skupina B

27. července 2012

Včera se konala další bedýnka pro skupinu B. Bílé zelí, okurky a saturejka jsou od p. Tachecího z Budyně n. O., česnek od p. Macháčka z Huntířova.

V bedýnce tedy bylo: bílé zelí, červené brambory (odr. Rosara), žlutá a oranžová mrkev, letní jablka, česnek, polní okurky, cuketa, saturejka, petržel kudrnka, měsíček lékařský.


Letní jablka se doporučuje před konzumací nechat 2-3 dny na míse.

Včerejší termín bedýnky byl ohrožen, a tak jsem uprosila p. Hudskou a nabídla pomoc při přípravě. Se starším synem jsme tedy vyrazili na farmu. Byli jsme tam od 9 do 14 hod. Sbírala jsem brambory, čistila cibuli, omývala mrkev a pak kompletovala bedýnky. Ostatní zelenina byla sklizená a připravená ke kompletaci.
V tomto příspěvku bych chtěla poukázat na možné představy a realitu.
Za pěstováním zeleniny a přípravou bedýnek je neuvěřitelná spousta práce. Dokud si tohle nikdo nevyzkouší, netuší jaká je to dřina. .....a v tomhle vedru.
Ano, pokud počasí přeje, zelenina roste sama. Ale je třeba, aby ji někdo sklidil; aby ji v případě potřeby omyl od zeminy; aby zeleninu jako jsou brambory dal do sáčků; aby zkompletoval celé bedýnky; aby v případě nedostatku sehnal další zeleninu od někoho jiného. Jenomže je také potřeba si uvědomit, že tomu všemu předchází další práce jako je podzimní a jarní příprava pole, setí, plení a další nezbytnosti k tomu, abyste si domů odnesli bio bedýnku.
Jsem vděčná za práci paní farmářky, a obdivuji ji za to, jak se to snaží zvládat.

3 komentářů:

Anonymní,  27. července 2012 v 18:10  

Páni, ani jsem netušila, co všechno předcházelo naší včerejší bedýnce, za kterou jsem opravdu moc vděčná, bedýnka je vydatná a vydařená :-).

Moc díky za vše, obdivuji paní farmářku (za to vše okolo bedýnkování a za vše ostatní, co provází její žití) i Vás, jak to všechno zvládáte (stálé novinky na netu, zkoušení novotin - chystáme komentář k našemu pečení chleba - začátky byly úžasné a i nepojeditelné :-) a ještě k tomu máte rodinu, fakt klobouk dolů ;-) ).

Přeji krásné letní žití, Nela H.

Lenka 28. července 2012 v 1:22  

Děkuji, jsem ráda, že se bedýnka líbila.
Snažím se zvládat jak to jen jde, ale jsou i jiní, kteří zvládají více :-) ....viz třeba naše paní farmářka.

Unknown 28. července 2012 v 13:18  

I já bych ráda vyjádřila svůj obdiv a hlavně poděkování Vám i všem farmářům. Jen díky vám si můžeme domů odnést takové poklady.
Rozhodně bych se ráda přidala a pomohla s prací na farmě. Ozvu se mailem hned, jakmile se mi to bude jen trochu hodit ;-)
Ještě jednou díky a těším se na další bedýnku.
ps: takže saturejka a měsíček - je fajn, že to takhle vždy upřesníte, protože tady jsem si jistá nebyla :-) díky

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP