Vaření v parním hrnci

12. ledna 2011

Už dlouho, ikdyž pasivně jsem pokukovala po parním hrnci. Po přečtení pár diskuzí a článku v časopisu jak je z něj jídlo zdravé a chutné jsem se tak nějak rozhodla, že bych ho někdy chtěla. Především pro přípravu jídla pro děti. Po delší době jsem náhodou narazila na akci v Globusu, kdy za sbírané body byla sleva na nějaké elektrovýrobky. Nic z toho nás však nezaujalo ani potřebou ani cenou. Při jednom dalším nákupu jsem si ale náhodou všimla jejich výstavky ke sbíraným bodům a zjistila jsem, že do této akce přidali další elektrovýrobky a mezi nimi i tento parní hrnec. Sice je jen dvoupatrový, ale to nám bohatě stačí, protože připravovat takto maso asi převážně nebudeme. Tento parní hrnec Tefal jsme tedy pořídili za 600,- Kč. Na internetu se dá koupit cca od 700,- Kč. Návod u něj je pouze obrázkový.

Zkusili jsme tedy zatím uvařit brambory a zeleninu. Brambory byly hotové cca za 40 min., zelenina o něco dříve. Brambory jsme dostali jako naturálie od družstva odrůdu Mirage. Tyto brambory nejsou po uvaření ve vodě nic moc a druhý den už jsou bílé a doslova hnusné. Jsou vhodné spíše na kaši nebo na rychlou spotřebu po uvaření. Po uvaření v parním hrnci i manžel zkonstatoval, že jsou o dost lepší a kupodivu ani druhý den nebyly bílé. Pouze mě zarazily tmavé flíčky, které se po uvaření v páře objevily.

Takže prozatím musím konstatovat, že brambory a zelenina jsou z něj opravdu výborné. Jako další velký klad vidím to, že se nestane, že by vám brambory "utekly", takže vaření nemusíte hlídat.

Konkrétně tento hrnec nemá vypínání, takže hlídat musíte akorát konec. Vypíná se pouze vytažením ze zásuvky. Při vaření je potřeba dbát na to, aby vám pára nepoškodila nábytek a zároveň aby ho na sebe nezvrhly děti.
Na internetu se dá najít spousta receptů. Pokud již parní hrnec máte nebo se chystáte ho pořídit, uvítáme Vaše zkušenosti, rady a tipy.
--------------------------------------------------------------
Po delší době jsem se dostala k tomu, vyzkoušet v parním hrnci uvařit rýži. Na internetu v diskuzích jsem našla návod: do misky nasypat rýži a nalít stejné množství vody. Na sůl byl někde komentář, že osolit nejlépe hotovou. Rozhodla jsem se dát sůl již do vody k rýži a trochu promíchat. V obrázkovém návodu bylo, že rýže (popř. sypké jídlo) potřebuje vařit 25 min., ale po této době jsem ještě cca 10 min. přidala.
Takže, hrnek rýže jsem nasypala do misky, k tomu přilila hrnek vody, přidala sůl a trochu promíchala. Do misky jsem ještě dala kousek cibuje a 3 hřebíčky. Rýži jsem použila jasmínovou.

Výsledek: rýže dopadla dobře, byla výborná, vůbec se nerozvařila a dělala takové menší hrudky jako ta správně připravená od "číňanů" :-). Slaná byla méně ale to mi moc nevadí.
Závěr: je super, když ji nemusím při vaření hlídat. Když ji vařím v hrnci, stačí mi ve špatnou chvíli odskočit přebalit miminko a je třeba rozvařená. .....ale na rýži připravenou orestováním na oleji to nemá. Tu u nás dělá manžel, mě se to nějak nedaří :-) a ta je naprosto dokonalá.
Rýže byla náš málo oblíbený pokrm do chvíle, než jsme začali kupovat jasmínovou rýži.

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP