Jablečný koláč

13. ledna 2011

Protože potřebujeme zpracovávat nehezká jablka co máme z chalupy a manžel po mně chtěl udělat jablečný koláč co dělala jeho maminka (orig. recept nemáme), našla jsem podobný recept, který jsem dostala od jedné milé starší paní.
Koláč se povedl, byl výborný a prý i téměř stejný. Tento recept bych hodnotila jako středně pracný.

Recept
těsto:
60 dkg polohrubé mouky, 16 dkg tuku (Hera), 10 dkg cukru, 2 vejce, mléko (asi 5 lžic), prášek do pečiva, citronová kůra (nedala jsem)
náplň:
8-10 středně velkých jablek, 15 dkg cukru, vanilkový puding, mletá skořice

Jablka oloupejte, zbavte jádřinců a nakrájejte na plátky tlusté cca 2-3 mm. Smíchejte je s cukrem, skořicí a vanilkovým pudingem. Množství cukru si upravte dle kyselosti jablek.
Hlubší plech si vyložte pečícím papírem (ohněte okraje). Nechte změknout tuk (stačí nechat chvíli v teple) a smíchejte se všemi ostatními přísadami na těsto, které dobře zpracujte - stále se ovšem bude tak trochu "drobit". Po té si těsto rozdělte na poloviny a vyválejte 2 placky. Okraje spodní placky trochu vytáhněte do stran. (Já jsem spodní placku vyválela na pečícím papíru a místa kde chybělo těsto jsem tzv. dolepila).

Na spodní těsto rozložte jablka a navrch dejte druhou placku těsta.
Pečeme ve vyhřáté troubě cca 35-45 min. na 180 st.
Ta horní placka už se dělá a dolepuje hůře. Ještě to chce nějakým fíglem doladit :-)


Dobrou chuť!

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP