Bedýnky 2013 a jiné...

6. června 2013

Bedýnky 2013
Přáli jsme si déšť a ono ho nakonec místy přišlo až moc.... :-(
Zjišťovala jsem pro Vás, jak to vypadá s letošními bedýnkami, jestli začneme dle předepsaného kalendáře.
Prozatím to tedy vypadá, že se všemu daří, a že můžou bedýnky začít včas, tak jak je uvedeno v kalendáři. Toto je zatím předběžná informace.
Dále potvrzuji uváděné odběrné místo, povolení od Magistrátu jsme letos opět dostali.

Domácí výroba sýrů
Druhý pokus domácího sýru z tvarohu a mléka dopadl na výbornou. Při krájení zůstal krásně hladký jako u sýru cihla. A tentokrát byl se sušenými rajčaty a sušenou bazalkou. Opět tu mám domácí mléko, tak se chystám na třetí dávku.

Dnes mám za sebou výrobu domácí Lučiny. A protože mě to tak nějak začíná pohlcovat, objednala jsem si sýrařský teploměr a syřidlo, které potřebuji pro výrobu mozzarelly. Mozzarella je pro mě výzva, protože její cena není moc hezká.

Naše zahrádka
Letos jsem pěstování zeleniny rozšířila na dvojnásobek. Toto je ta větší část a tak to tam vypadalo před 14 dny, od té doby jsem tam nebyla. Také bylinková zahrádka byla potřeba rozšířit a upravit.

Domácí kompost
S pěstováním zeleniny nutně souvisí hnojení a kompost. Musela jsem se tedy začít starat o to, jak o kompost pečovat a co do něj dávat a co ne. Vzhledem k tomu, že dosud se tam dávala pouze posekaná tráva a shrabané listí, rozhodla jsem se, že si na něj budu každý týden vozit organické zbytky z domova, abych ho obohatila. Přes léto se jedná převážně o bioodpad z bedýnek a z vlastní vypěstované zeleniny a ovoce. Zatím mám vypozorováno, že za týden vyprodukujeme cca 2-3 kg organického odpadu. Přes léto to bude asi více. Jak na tohle myšlení ještě nejsme zvyklí, tak občas něco skončí i v koši ...ale učíme se :-)
Kdo by měl zájem třídit i tento odpad, tak náhodou jsem natrefila na informaci, že popelnice na organický odpad se nachází v Liberci-Kateřinkách, kousek od hospody U dobráka. Ale chápu, že v tomto případě nebude motivace taková, jakou mám já :-)

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP