Jarní česnek

25. června 2013

Z letáčku paní farmářky, doplňuji povídání o jarním česneku:

Základem našich receptů je snaha využít vše, co nám příroda dala. Obzvlášť na jaře se řiďme stručným heslem „nic nevyhodit“. To platí i o česneku – jeho výhonky a nať jsou snad lepší než on sám a což teprve výživová hodnota. Obava nebo nezvyk zpracovávat nadzemní části rostlin pramení často z pocitu, že právě tam přistanou všechny ty postřiky a jedy. V případě naší zeleniny je třeba tento předsudek odbourat.
Česnek konzumujte celý! Jediné, co se Vám zkonzumovat nepodaří je jakási dřevnatá výztuž stonku. Tu odstraňte po tom, co celou nať podélně rozříznete, paličku česneku při tom rozpůlíte. Jednotlivé stroužky vyndejte a všechny ty ostatní obaly – slupky i listy nakrájejte do hrnce. Se stroužky pak zacházejte jako s nóbl zbožím. Zpracovávejte nejlépe syrové, v případě vaření stačí místo tření jen pokrájet a vařit velmi krátce.

4 komentářů:

Merynkaw 25. června 2013 v 10:08  

škoda,že tato informace přišla pozdě :-( :-)

Lenka 25. června 2013 v 11:47  

Jéé, tak to by mě nenapadlo, že zrovna Vy byste vyhodila natě z česneku :-)
Já bych to shrnula asi takhle: všechny natě co se vyskytují v bedýnce (řepa, cibule, tuřín, česnek, ředkvičky, .....) se dají jíst. Jediná nať, co vyhazuji, je z mrkve, i když by se asi taky dala..... Samozřejmě se vybírá jen ta pěkná nať. Ale loni už jsme to tu někde psali a je to také nahoře pod záložkou Rady a tipy.

Merynkaw 26. června 2013 v 13:24  

No abych se přiznala, tak jsem to, že je to česnek poznala, až když jsem to rozkrojila:-). Měla jsem hromadu mladé cibulky, tak jsem "jednu vzala" a on z toho byl česnek:-)

Lenka 26. června 2013 v 19:45  

Nezoufejte, česneky prý ještě budou :-)

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP