Cyklostezka, jahody a jiné....

24. června 2013

Zelená cyklomagistrála Ploučnice
Kdo sportuje a nestihl zaznamenat, tak minulý měsíc byl otevřen nový úsek cyklostezky Zelená cyklomagistrála Ploučnice.
Na stezku se dá najet již pod Semerinkem (odbočka na Křižany, cca 500 m směr Hoření Paseky) - pouze kolo, nebo v Druzcově u hřbitova - možno i na bruslích. Lépe a podrobněji to najdete na internetu.
Těm, kteří ji ještě neodzkoušeli musíme říct, že je užasná. My jsme vzali poprvé obě děti na kolo do sedačky a jeli jsme jen na Hamr a zpět. Nevěděli jsme co na to Honzík, tak jsme nechtěli jet daleko. Příště to určitě protáhneme. Najeli jsme na ní za hřitovem v Osečné. Krásná, hladká, asfaltová stezka, vhodná pro in-line brusle tam vede z větší části lesem.

Prodej jahod 2013
Sempra Turnov již prodává jahody. Kdo nemá zdroj ze zahrádky, může si zakoupit jahody u nich.
Otevřeno mají každý den 7.00-17.00 hod. nebo do vyprodání. Samosběr mají ve středu 26.6. a potom v sobotu 29.června a neděli 30.června. Vzhledem k tomu, že letošní sklizeň jim započala o tři týdny později než vloni, měly by mít jahody minimálně do 20.července, jak uváději na svých stránkách.
Do schránky nám dorazil též jejich letáček. Nabízí také český kmín, pšenici, jablka a další.
Pokud byste někdo měl o něco eminentní zájem, tedy co se nekazí a vydrží celý den v autě a do termínu bedýnek, tak Pavel jezdí denně do Turnova.

Čí je to housenka? :-)
Mám tu jeden malý kvíz. Zkuste si tipnout, bez koukání na internet, čí je to asi housenka. Taková se často nevidí. Lezla nám po zahradě..... Nápověda je, že je to noční motýl.

a) Bourovec ostružiníkový
b) Přástevník medvědí
c) Bekyně velkohlavá


Jak to roste/neroste u nás
Jako na potvoru máme krásný kopr, když ho má dostatek i paní farmářka :-) Mám radost taky z mangoldu, kupodivu o něj moc nestojí ani slimáci. .....nebo se nám je konečně podařilo zlikvidovat??? ....asi ne, protože jsem smutná z dýní. Měla jsem dva druhy a teď to vypadá, že nebude nic. Daří se vodnici, ale asi bych ji měla více vytřídit. Ani o červenou řepu zatím slimáci nestojí, takže bez problémů roste. A mám 2 nové druhy zeleniny, ale to až jestli vyrostou :-)


Zasadila jsem předpěstovaná divoká rajčata, tak uvidíme jestli přežijí. Semínka jsem dostala pozdě, ale když se jim bude dařit, tak vše doženou.


Černý bez
Kdo si ještě nestihl natrhat květy černého bezu, najde je ještě od 400 m.n.m.výše. Zkouším také druhý rok bezovou limonádu, ale asi něco dělám blbě :-) Třetí pokus dám nakonec asi s droždím, snad už to vyjde.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kvíz - housenka - správná odpověď je b)

3 komentářů:

Anonymní,  27. června 2013 v 23:12  

Oo, děkuji za správnou odpověd, musela jsem řádně prohledat web, abych se přiblížila správné odpovědi a ani tak jsem si nebyla uplne jistá :), housenky mi nic neříkají.. :)
Nela :)

Lenka 28. června 2013 v 15:08  

Mě taky moc ne :-) ale vyhledat to, nebylo zase tak těžké.... Stačí do Googlu-obrázky zadat chlupatá housenka je tam hned :-)

Anonymní,  5. července 2013 v 16:28  

:) jj, strýček Google je mocný :))

Jinak květy bezu jsme sbírali ještě prvního července (náš druhý letošní sběr a první výrobek šťávy v životě :) ), dali jsme tam třtinový a přírodní cukr, tak to vypadá jako krásný lesní med a povedlo se, všem chutná :). Koukala jse na recept na limonádu, ale tu jsme nezkoušeli, zadařilo se s kvasnicemi?

Nela

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP