Jeřabinový džem s jablky

1. října 2011

Tento džem jsem dělala tak trochu omylem. Původně měl být výsledek jiný, ale už jsem za ty roky zapomněla přesný postup. V průběhu vaření mi došlo, že to asi nebude ono, takže jsem nakonec přidala trochu Gelfixu a více cukru a nechala jsem to jako džem.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept
1500 g červených jeřabin ze sladkoplodého jeřábu, 1500 g jablek, 700 g cukru, 5 g kyseliny citronové, 0,5-1 sáček Gelfixu

Přebrané, otrhané a řádně oprané jeřabiny dáme do hrnce. Přidáme k nim oloupaná a nahrubo nastrouhaná nebo jemně nakrájená jablka. Přivedeme k varu a pomalu necháme povařit cca 20-30 min. Jeřabiny i jablka pustí hodně šťávy. Přidáme Gelfix dle návodu a pak cukr. (Osobně dávám nejdříve cukr, povařím a pak teprve Gelfix. A nikdy se nic nestalo.... Gelfix však opatrně a pomalu sypu a hned rozmíchám). Necháme povařit dalších cca 5-7 minut. Nakonec přisypeme kyselinu citronovou popř. můžeme použít šťávu z citronů. Horký džem plníme do čistých a suchých skleniček a zavíčkujeme. Můžeme ještě sterilovat asi 20 min. na 80 st. C.
(Tipy: • Jeřabiny jsou sami o sobě dost kyselé, takže můžete klidně vynechat kyselinu citronovou a dát o něco méně cukru. • Místo Gelfixu můžete přidat Agar - Agar jsem do zavařenin ještě nezkoušela dávat, pouze do želé na koláče a dorty, ale určitě příjde čas a vyzkouším to :-)

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP