Vanilkové rohlíčky

3. prosince 2011

Tak jsem se pustila do prvního cukroví... Doma mi úplně neprošel návrh, že by všechno cukroví bylo zdravé, tedy z celozrnné mouky apod. :-))), takže jsem to udělala tak, že jedna várka je z běžných surovin (pro manžela) a druhá z těch zdravějších (pro mě a staršího syna). Ve finále budeme stejně jíst všichni všechno :-) nicméně bude srovnání jak je na tom zdravější varianta s chutí. První druh je tedy nejoblíbenější klasika, vanilkové rohlíčky. Akorát mě mrzí, že jsem pro klasický recept zrovna neměla vlašské ořechy, musela jsem dát lískové. Vlašské mám raději a ty už jsou v té zdravější variantě. Pro obalení celozrnných rohlíčků jsem použila již zde zmiňované sušené ovesné mléko, je však méně sladké než je moučkový cukr. Celozrnné rohlíčky hodnotím jako dobré, jen bych příště dala více cukru do těsta než je zde v receptu uvedeno (kdo není moc zvyklý na sladké, cukr by přidávat nemusel).
S pečením pomáhal i starší syn. První rohlíček měl parádní, a pak už u toho začal dělal blbiny a nakonec usoudil, že lepší bude dělat jen šišky :-) (viz levé foto - vpravo nahoře).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept - klasika
150 g hladké mouky, 20 g cukr moučky, 50 g mletých ořechů, 1 lžíce cukru s vanilkou (nejlépe cukr, ve kterém je ponořený vanilkový lusk), citronová kůra z 1/2 citronu, 100 g másla, 1 žloutek, moučkový cukr na obalení

Recept - zdravější
150 g mouky pšeničné celozrnné jemně mleté, 20 g hnědého třtinového cukru, 50 g mletých ořechů, 1 lžíce cukru s vanilkou (nejlépe cukr, ve kterém je ponořený vanilkový lusk), citronová kůra z 1/2 citronu, 100 g másla,  1 žloutek, sušené ovesné mléko na obalení

Všechny přísady smícháme a vypracujeme těsto, ze kterého tvarujeme rohlíčky a klademe na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme cca na 200 st. C dorůžova.


Dobrou chuť!

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP