2. bedýnka 2013 - skupina A

2. července 2013

Máme tu druhou bedýnku pro skupinu A.

V bedýnce byla: mladá cibule s natí, mladá mrkev s natí, mangold, salát, kopr,


vodnice, mladý česnek s natí, petržel kudrnka, květy měsíčku lékařského.


Fialovobílé bulvy jsou vodnice - popis a recepty.
Květy měsíčku lékařského dává paní farmářka na ozdobu, ale okvětní lístky si můžete dát do čaje nebo je nasušit popř. přidat do salátu.
Velké listy s řapíky je mangold - recepty. Mangold se v bedýnkách určitě ještě objeví, tak pokud chcete vyzkoušet nějaký recept s větším množstvím mangoldu, nastřádejte si ho postupně v mrazáku.
Vypadá to, že nás paní farmářka bude zásobit petrželkou, tak doporučuji přebytečnou petrželku uskladnit na horší časy do mrazáku. To samé asi s koprem.

7 komentářů:

Merynkaw 3. července 2013 v 9:17  

Loni jsme měli taky hodně petrželky, a díky tomu, že jsme se ji naučili jíst posekanou osolenou - buď zabalenou do koule a jen tak strkat do pusy nebo posypat na chleba, neměli jsme s jejím využitím problémy.
Děti jsem krmila včera vodnicí a říkala jsem jim, že je to ředkev - o o o další faux pas:-)

Lenka 3. července 2013 v 9:54  

....ty koule moc nechápu :-)))
My můžeme petrželku v každé polévce a pak jsem si ji hodně zamrazila a vyndávala v zimě.
S tou vodnici to zase taková chyba nebyla :-) ...chutná to podobně. Jen je škoda, že letos neměla moc pěkné listy.

Lenka 3. července 2013 v 9:57  

A vymyslela jsem jedno překvapení, tak jsem zvědavá, kdy bude v bedýnce :-) ....a jestli ho vyroste dost pro všechny.

Merynkaw 3. července 2013 v 21:35  

ad koule: ono to vypadá divně, ale viděla jsem to v pořadu VIP vaření nebo jak se to jmenovalo. Normálně si vzali posekanou petržel, posolilo se to a vzalo mezi prsty a jedlo se to.

ad překvapení: na to se moc těším, jen doufám, že to nebude v příštích asi 5 bedýnkách, protože jestli manžel nebude chtít je odebírat, budu muset najít nahradníka.. já jedu na prázdniny pryč.

Anonymní,  5. července 2013 v 16:22  

Aaaa, já zase tchýněnce tvrdila že to je tuřín a ona to vodnice.. :)), nevadí, v polévce byla výborná :) asi jsem si to z loňska špatně zapamatovala :))
Nela

Anonymní,  5. července 2013 v 16:29  

Jinak moc děkujeme, konečně jsme si po nekonečně dlouhé době udělali polívku ze samé čerstvé bedýnkové zeleniny a mooc jsme si pochutnali, i tomu našemu mrňouskovi chutná :).
Díky! Nela

Lenka 8. července 2013 v 21:17  

Loni byla vodnice bílá (Albína) a tuřín do fialova, tak možná proto :-)

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP