Bábovka z kvásku

15. května 2013

Na webu Co nového na kopci mě zaujalo sladké pečení z kvásku. Rozhodla jsem se vyzkoušet bábovku. Nicméně jsem si řekla, že si pojedu recept dle svého, jen se částečně odrazím od množství žitného kvásku.
První pokus byl hned v počátku na likvidaci :-) Žitný kvásek jsem ihned z lednice chtěla převychovat na pšeničný, což byla zřejmě chyba. Po několika hodinách se ani nehnul.
Druhý pokus byl celkem úspěšný. Vynechala jsem cukr v první fázi a rozhodla jsem se nechat bábovku čistou, bez ořechů, rozinek apod. Těsto mi ale utíkalo z formy, takže bylo třeba snížit množství surovin.


Po cca 40 min. pečení na 200 st. byla bábovka zespodu bledá a uvnitř málo dopečená.
Třetí pokus byl úspěšný i v pečení. Jen to možná chtělo ještě trochu déle kynout. Vyšlo by to ale na noc, takže šup s ní do trouby.

Celkově spokojenost. Ve složení jsou určitě další rezervy, ale tuto bábovku nelze porovnávat s práškovými bábovkami. Kvásek je zkrátka kvásek, i kdyby byl jen pšeničný. Chutí to trochu připomínalo zde zmiňovaný vatikánský chléb. Bez přidaných ořechů, čokolády a rozinek není bábovka nic moc. Je fajn vědět, že to jde, že to funguje, ale už ji zřejmě péct nebudu. I když, popravdě mě láká vyzkoušet varinatu např. s tvarohem nebo větším počtem vajec, ale teď bude zkrátka sladká kvásková pauza neb rodina by to už asi nevydržela :-)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept
1. fáze: 150 g oživeného žitného kvásku (nejlépe přes noc nebo alespoň několik hodin), 120 g hrubé špaldové mouky, 140 g hladké pšeničné mouky, 240 g vlažné vody

Z vedených surovin vypracujte hladké těsto a nechte pod utěrkou kynout. Těsto by mělo min. zdvojnásobit objem a utvořit dostatečný počet bublinek. (Druh mouky není závazný).

2. fáze: 280 g hladké pšeničné mouky, 200 g cukru, 1 vejce, 60 g másla, 120 g mléka, citronová kůra, vanilka, (1/2 lžičky skořice), nasekaná čokoláda, roziny, ořechy, špetka soli

V míse vyšleháme do pěny vejce a cukr. Přidáme rozpuštěné máslo, mléko, větší část mouky a ostatní suroviny. Smícháme s nakynutým těstem z fáze 1 a přidáme zbytek mouky. Těsto dobře prohněteme a dáme do vymazané a vysypané bábovkové formy. Necháme v teple dostatečně nakynout.
Vykynutou bábovku dáme péct do rozpálené trouby na 220 st. Po 15 min. stáhneme na 180 st. a pečeme do celkového času 50-60 min. Hotovou bábovku necháme krátce vychladnout a opatrně ji překlopíme na talíř. Před krájením je třeba ji nechat vychladnout úplně, aby se nezdrcla.

Dobrou chuť! :-)

3 komentářů:

Merynkaw 15. května 2013 v 21:47  

Dělala jsem tuším tvarohovou kváskovou buchtu a byl to takový velmi chutný sladky chleba, ale opravdu dobrý:-) To mi připomíná, že bych to mohla zopakovat.

Lenka 21. května 2013 v 22:10  

Tak můžete poslat recept, ráda vyzkouším, protože ten tvaroh mi v té bábovce nedá spát :-) Mohlo by to s ním být určitě lepší.

Merynkaw 21. května 2013 v 22:12  

zde http://tichyzivot.blogspot.cz/2013/03/kvaskova-babovka-tvarohova.html :-)

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP