Hráškový krém

25. září 2011

Mám tu jeden nebedýnkový recept. Potřebovala jsem narychlo udělat nějakou polévku a starší syn si vzpomněl na hráškovou. A já jsem si zase vzpomněla, že se moje teta, která na odborné škole učí kuchaře, s touto polévkou umístila ve finále v soutěži Jak chutná Praha. Rozhodla jsem se, že tuto polévku vyzkouším, respektive její postup.
V průběhu vaření jsem se však rozhodla pro pár malých změn. A přesto byla polévka opravdu vynikající.

Dala jsem jen 80 g másla (nechtělo se mi rozdělávat další :-) a 45 g mouky. Jíšku dělám jen výjimečně, takže to míchání a provařování 20 min. mě při dvou malých dětech docela vyvádělo z míry. Děsně to zhoustlo, takže jsem ještě dolévala vodu. Po přisypání hrášku jsem zhodnotila, že nechci děti krmit jen moukou a vodou, takže jsem tam nakonec nasypala celý pytlík hrášku. Hrášek jsem rozmixovala co to šlo, protože jsem odmítala polévku ještě pasírovat. Výsledek byl luxusní, ale musím říct, že na mě byla poměrně tučná - to velké množství másla a k tomu ještě smetana, my na to nejsme tolik zvyklí. Většinou dělám jiný postup, pro profesionály asi nepoužitelný. Běžně bych dala vařit vývar (nebo vodu s bujónem), do toho hrášek, rozmixovat, zahustit a smetanu.
Jo, a šunku jsme vynechali, starší syn vyžaduje opečené houskové kostičky, které dělám nasucho v toustovači.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept (originál)
1/2 l drůbežího vývaru, 200 g hrášku, 100 g másla, 50 g hladké mouky, 100 ml smetany, 100 g šunky od kosti

Udělej máslovou jíšku, zalij drůbežím vývarem a nech dvacet minut provařit. Přidej hrášek, špetku soli a přilij smetanu. Hrášek rozmixuj a celý vývar přepasíruj přes cedník. Do hotové polévky přidej orestovanou nakrájenou šunku.

Recept (upravený)
3/4 l drůbežího vývaru (voda + bio slepičí bujón od Alnatury), 350 g mraženého hrášku, 80 g másla, 45 g hladké mouky, 100 ml 12% smetany (nebo méně %)

Udělejte máslovou jíšku, zalijte drůbežím vývarem (použila jsem uvedený bujón) a nechte 20 min. provařit. Přidejte hrášek, trošku soli a smetanu. Nechte krátce převařit a hrášek rozmixujte do hladka. K hotové polévce můžete podávat opečené houskové kostičky.

Dobrou chuť!

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP