Dýňová polévka

9. září 2010

V poslední bedýnce jste dostali dýni, konkrétně odrůdu Hokkaidó. Mnozí z nás ji znají z minulých let pouze v úpravě jako kompot dochucený ananasovou trestí (brrr....to jsem opravdu nejedla :-)
Až před několika lety jsem se setkala se zapečeným dýňovým nákypem a cca před 3 roky ve zdravé výživě i s dýňovou polévkou. Obojí je výborné. V podstatě se dá dýně použít podobným způsobem jako cuketa.
Dokonce jsem nedávno někde četla, že se dá dýně uvařit i s tou slupkou, tak jsem to na kousku otestovala a byla opravdu krásně měkká.

Recept
Dýně Hokkaidó, hovězí Bio bujón od Alnatury (masový vývar), kousek másla, mléko, smetana, sůl, petrželka

Z dýně odstraňte vnitřní část se semínky a nakrájejte ji (můžete i se slupkou) na větší kostky. Zalijte vodou tak aby byla ponořená. Přidejte bujón nebo vývar podle množství dýně a uvařte do měkka. Dýni rozmixujte do hladka, přilijte mléko, kousek másla a přiveďte k varu. Můžete ještě dle chuti přisolit. Do polévky můžete přidat ještě trochu smetany a nakrájenou petrželku.


Já osobně tuto polévku nezahušťuji, protože je hustá díky té rozmixované dýni, ale když uděláte polévku řidší můžete ji třeba i trochu dohustit.

Tip: Můžete spolu s dýni povařit mrkev v celku, před mixováním vyjmout a nakrájet na kolečka a půlkolečka a vložit zpět do hotové polévky.

Dobrou chuť!

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP