Jablečný závin I.

23. února 2012

Jablečný závin neboli štrúdl má rád snad každý. Kdysi mi chutnalo listové těsto a byl to nejjednodušší způsob jak upéct závin. Jak šel čas, měnila se i moje chuť, dnes už listové těsto nemusím. U babičky se štrúdl dělal převážně z kynutého těsta a to také nemusím. To mi připadá spíše jako kynuté buchty s jablky.
Postupem času jsem se dopracovala k dobrému, jednoduchému a rychlému těstu jako je tento. Už nevím odkud ho mám, ale v záloze mám ještě lepší recept na těsto, je od manželovy tety, ale ten dám později.
Inspirovat se dalším těstem či náplněmi můžete i ZDE.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept
500 g hladké mouky, 250 g tuku (Hera), 1 bílý jogurt (malý 150-200g)
Náplň: jablka, cukr, skořice, vlašské ořechy, rozinky

Všechny suroviny smícháme dohromady, vypracujeme hladké těsto, rozdělíme na polovinu a každý díl rozválíme. Těsto lehce posypeme strouhankou, nahrubo nastrouhanými jablky, cukrem a skořicí. Přidat můžeme nasekané vlašské ořechy a rozinky. Z jedné strany těsto přeložíme do výsledné šířky závinu, potom přehneme strany dovnitř a zbytek těsta stočíme tak, aby okraj ležel vespod závinu. Záviny přendáme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme na 180 st. do růžova.

(Tip: Klasický cukr můžete nahradit hnědým cukrem nebo medem. Jablka můžete najemno nakrájet i se slupkou, a ponechat tak ve štrůdlu dostatek vlákniny.)

Dobrou chuť!

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP