Salát z černého kořene s jablkem a mrkví

25. října 2012

Po pročtení několika receptů a návodů, jak zacházet s čeným kořenem, přidávám jeden vyzkoušený a upravený recept na salát. Salát nám moc chutnal, takže ho určitě zase někdy udělám. Nicméně ještě jsem si trochu černého kořene nechala na další experiment.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept (množství je na jednu větší porci)
85 g černého kořene, 1 malé jablko, 1/2 malé mrkve, šťáva z citronu, med, sůl, olej, čerstvá petrželka

Černý kořen oškrábeme pod tekoucí vodou, a pak ho ponoříme do vody okyselené trochou octa, aby nám nezčernal. Přivedeme k varu parní hrnec nebo vodu v klasickém hrnci, určeném pro vaření v páře. Černý kořen vyjmeme z vody a dáme na 10-15 min. povařit do páry.
Povařený kořen nakrájíme na 0,5cm až 1cm kolečka a dáme do misky. Přidáme omyté, jádřince zbavené, pokrájené jablko, a najemno nastrouhanou mrkev. Salát dochutíme solí, šťávou z citronu a medem. Nakonec přidáme trochu oleje (druh oleje zvolíme dle chuti) a pokrájené petrželky. Vše dobře promícháme a podáváme.
(Tip: S množstvím petrželky šetřete, je v salátu hodně výrazná. Doporučuji množství jako na fotce, kde je pouze na povrchu.)

Dobrou chuť!

3 komentářů:

Unknown 28. října 2012 v 18:29  

To je výborný nápad - do ovocného salátu. Já dala černý kořen do zeleninového salátu (jen oškrábaný, nevařený).

Danag 9. listopadu 2012 v 21:53  

Ahoj Leni, dnes jsem zkoušela tenhle salát. Překvapilo mě, že černý kořen tak dlouho vydržel (jaksi jsem na něj zapomněla) a taky mi moc chutnal i syrový i vařený. No a salát byl taky moc dobrý, takže díky za recept :-)

Lenka 13. listopadu 2012 v 14:48  

Není zač :-) Zkoušela jsem ještě variantu s kukuřicí, mrkví, roketou, bílým jogurtem a lžicí majonézy, a musím říct, že tento mi chutnal víc. L.

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP