Čtení č. 9 aneb mohlo by Vás zajímat

20. června 2012

Brigáda na farmě


Naše děti už jsou docela velké, a tak i díky babičce, jsem je mohla dnes opustit, a jet pomoci p. Hudské na farmu. Pole neúprosně zarůstá plevelem a každá pomoc je zde vítána.

Měla jsem možnost vidět dojení kravičky Baru a též si odvézt čerstvě nadojené mléko. Celkem jsem žasla, co je všechno potřeba k dojení, pokud se nedělá ručně. To co vidíte na fotce není vše, zbytek techniky je za rohem.


Během dopoledne se udělalo pěkné vedro a pletí bylo celkem náročné. Ze suché půdy to jde dost špatně vytrhávat. Na fotce je vidět zarostlé pole, ale z druhé strany (to jsem zapomněla vyfotit) je už část pěkně vypletá. Dosavadní letošní počasí není úplně ideální, ale něco přeci jen roste. Pravděpodobně nebudou patisony a jsou celkem ohroženy i dýně. Ani mrkvi se zatím úplně nedaří, ale budeme doufat, že to snad tato zelenina dožene.

pohled na hlavní pole

Naše pole :-)


.....tedy spíš minipolíčko :-)
Do letošního roku jsme na chalupě téměř nic nepěstovali. Bylo to z důvodu zalévání. Vždy jsem byla zbytkem rodiny udolána argumenty, že vše uschne, když se to nebude často zalévat. Až loni mě tak napadlo, proč by to vlastně nešlo, když paní farmářka pole také nezalévá a přesto zelenina roste.
Zbytek širší rodiny nakonec s mým nápadem souhlasil, a na podzim jsme si naplánovali zrytí menšího kusu pozemku. Plán byl jedna věc a skutečnost druhá, a tak převážně došlo na rytí až na jaře na poslední chvíli.
Vše jsme zaseli o dost později, ale zdá se, že to vůbec nevadilo.


Přiznám se, že jsme se párkrát nevydrželi koukat na suché políčko, a zalili ho. Obdivuji paní farmářku, že jako my nepodlehne, a opravdu nic nezalije. Ono je pravda, že je rozdíl zavlažovat pár m nebo hektarů.


Prozatím jsme sklízeli jen ředkvičky. Také byl už 3cm kopr, ale ten komplet sklidili slimáci. Zkusila jsem ho znovu nasít. V našem případě však považuji boj se slimáky za prohraný, a tak jsem si zasela kopr ještě na balkón do květináče.

Nemám ambice pěstovat zeleninu v takové míře jako p. Hudská :-), ale malé políčko s vlastní zeleninou je fajn. Časem uvidíme jestli ho rozšíříme, nebo necháme opět zarůst trávou :-)

A na závěr jedna chalupová idyla. ......je tam na procházkách opravdu krásně.

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP