Užíváme si jara

8. května 2014

Čerstvá majoránka
Letos se mi podařilo vypěstovat za oknem celkem pěknou majoránku. Je sice trochu vytáhlá, ale lístky má pěkné. Poprvé jsme ji ostříhali a uvařili kuřecí játra na majoránce (vegetariáni prominou :-) podle receptu Zdeňka Pohlreicha. Přidali jsme jen mrkev, aby bylo jídlo více barevné.
 

Špenát
Dostala jsem od paní farmářky kýbl špenátu a sazenice tuřínu. Alespoň mám srovnání, jak jsme ve skluzu. Špenát máme poloviční a tuřín teprve leze. Za takový dar asi budu muset přidat zase nějaký recept :-)
Mám zprávy, že paní farmářka prý v pondělí dělala první "bedýnky". Byl tam špenát, ředkvičky, roketa, kopr a cibulová nať.


Síla páky
V našem políčku se při orání objevil kámen, o který si štrejchnul traktor a nakonec překážel i mě. Do poslední chvíle jsme netušili jak je velký, až když jsme ho odhrábli. Jak byl široký (cca 50x50cm), tolik byl i do země. Žádný traktor v dosahu, tak jsme zkoušeli vyndat ho pomocí lana a osobního auta. Výsledkem bylo utýrané auto a balvan stále na místě.
Nechtělo se nám nikoho otravovat, tak se Pavel rozhodl kámen vyndat jen za pomoci své, mojí, pár kusů dřeva a páky. Primitivní metoda, která perfektně funguje. Stačilo několikrát zabrat a podepřít a balvan byl venku. Je neuvěřitelné, jak se při použití páky nikdo nenadře. Stačí jen používat hlavu. ....takže chvála manželovi :-)


Do sbírky fotek....
...nám přibyl slepýš. Málem jsem ho nechtíc vzala hráběmi, schovával se pod drnem. Je to pěkný macek, určitě měřil více jak 40 cm. Podle popisu se jedná asi o samici.
Slepýš křehký je silně ohrožený, beznohý ještěr. Píše se, že je věrný svému stanovišti - více se můžete dočíst třeba ZDE.
Myslím, že jde o téhož slepýše, kterého jsme u nás spatřili tuším předloni. Mám strach, že mu někdy ublížíme třeba sekačkou..... :-(


Pampeliškové víno
Po delší době opět vyrábím pampeliškové víno. Tentokrát jen ve 4l láhvi.
 

A taková byla naše čarodějnice
....už to má spočítané :-)



0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP